مهرنوشت - دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد با اعلام اینکه اختتامیه این جشنواره در هفته اول اسفند برگزار می شود، بیان داشت: با اعلام قطعی اسامی هیئت داوران توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ ریزی رسانه‌ های وزارتخانه در هفته آینده، کار داوری آغاز ‌می‌ شود و در حدود یک ماه و نیم ادامه دارد.

سهیل شریعتمداری دبیر چهارمین جشنواره منطقه ‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی، پایگاه خبری و نمایندگی خبرگزاری ‌های استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، بیان داشت: تا پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره تعداد ۶۵۹ اثر دریافت شد که از این آثار ۶۰۴ اثر در ۱۷ رشته دو بخش اصلی و ویژه مورد پذیرش قرار گرفت و ۵۱ اثر با پایان مهلت ویرایش و به دلیل نقص‌های متعدد حذف و تز چرخه این رقابت رسانه ای حذف گردیدند.

وی با اشاره به حضور فعال اهالی رسانه و مطبوعات استان یزد در چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات، اظهار داشت: ۴۰۳ اثر از بین آثار پذیرفته شده از جانب اهالی رسانه‌ یزد است و همچنین ۱۵۶ اثر از فارس و ۴۵ اثر، مجموع آثار کرمان و کرمان جنوب می ‌باشد.

شریعتمداری در تفکیک آمار هر رشته در دو بخش اصلی و ویژه، تشریح کرد: غالب آثار در بخش اصلی در رشته  گزارش با ۱۲۳ اثر، سرمقاله با ۷۱ اثر و رشته تیتر با ۶۹ اثر می ‌باشد. غالب آثار پذیرفته شده در بخش ویژه هم مربوط به شهر جهانی با ۳۱ اثر و مصرف بهینه آب و جوانان به ترتیب با ۳۷ و ۲۳ اثر در ردیف پر مخاطب ‌ترین رشته‌های جشنواره بوده اند. در این جشنواره ۱۹ اثر نیز مرتبط با شخصیت مرحوم فرخی یزدی که به عنوان یکی از رشته‌های بخش ویژه و دارای جایزه ویژه می ‌باشد، پذیرش شده است.

دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی، پایگاه خبری و نمایندگی خبرگزاری ها با بیان اینکه زمان تقریبی برگزاری جشنواره هفته اول اسفندماه می باشد، عنوان کرد: با اعلام قطعی اسامی هیئت داوران توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ ریزی رسانه ‌های وزارتخانه در هفته آینده، کار داوری آغاز ‌می‌ شود و در حدود یک ماه و نیم ادامه پیدا می ‌کند.

وی در ادامه همچنین افزود: گارگاهی با تدریس دکتر ضیایی پرور به عنوان رییس هیئت داوران و رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ ریزی رسانه‌ های وزارتخانه برای شرکت کنندگان در روز اختتامیه برگزار می‌ شود و این علاوه بر کارگاه‌ هایی است که هر ماه با دو نشست به عنوان برنامه‌ های پیش‌بینی‌ شده، در حال برگزاری است.

شریعتمداری در خصوص جوایز چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات، اعلام کرد: هرچند نمی توان در تقدیر از شرکت کنندگان و آثار ارزشمند به دست آمده ارزش مادی گذاشت اما به رسم جشنواره و پاسداشت برگزیدگان، جوایزی به رسم یادبود به ۵۱ اثر و به صورت سه جایزه در هر رشته و به مبالغ هفتصد، پانصد و سیصد هزار تومانی به همراه لوح تقدیر برای هر سه مقام و تندیس برای نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات یزد در آخر خاطرنشان کرد: در دبیرخانه این جشنواره در تلاشیم تا بتوانیم به نحو شایسته ای نمایشگاه اسناد مطبوعات را در صورت برقراری مقدمات کار برگزار کنیم.

شایان ذکر است چهارمین جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی، پایگاه های خبری و نمایندگی خبرگزاری ها، با نام فرخی یزدی و با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی خانه مطبوعات یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و مشارکت دستگاه های استانی با داوری دفتر مطالعات و برنامه ریزی های رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.