مهرنوشت-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه استان یزد از وضعیت قرمز خارج شد، درباره بازگشایی مدارس هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مهرنوشت، محمود نوری شادکام با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم اظهار داشت: موضوع بسیار مهمی که با سلامت دانش آموزان و روان خانواده‌ها در ارتباط است به مراقبت و دقت نیاز دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید در این زمینه دقت فراوانی داشته باشد، زیرا خانواده‌ها به شدت نسبت به این مساله حساس هستند.

معاون درمان علوم پزشکی یزد اضافه کرد: آموزش و پرورش باید موضوع را با بررسی همه جوانب و دقت‌های لازم در ستاد کرونای استان مطرح کند تا اگر نیاز به تدابیری نظیر آموزش و غیرحضوری باشد، انجام گیرد.

وی در ادامه از فوت ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در یزد خبر داد و افزود: در هفته ای که گذشت مجموعا ۲۴۰ بیمار جدید را بر روی تخت بیمارستان بستری کردیم که ۳۲ نفر از آنها نیاز به آی سی یو پیدا کرده و بستری شده و ۲۱ نفر هم جان خود را از دست دادند.

شادکام تصریح کرد: اگر تعداد بیماران جدید بستری به صورت روزانه کمتر از ۳۶ نفر باشد استان از وضعیت قرمز خارج می شود که این مساله در روزهای گذشته اتفاق افتاد و استان از وضعیت قرمز خارج شد.