مهرنوشت-همزمان با فرا رسیدن هفته دولت 13 طرح ورزشی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان با حضور مسئولان ارشد استانی و وزارتی، وزارت ورزش و جوانان در استان یزد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، مدیرکل ورزش و جوانان یزد در تشریح طرح های بهره برداری شده در استان اظهار داشت: طرح‌های ورزشی هفته دولت امسال در هفت شهرستان استان به توزیع شده است.

علیرضا پورسلمان افزود: زمین چمن مصنوعی فهرج شهرستان یزد، زمین چمن مصنوعی روستاهای مزرعه نو، حاجی آباد و خلیل آباد در شهرستان اردکان، از جمله طرح های در دستور کار استان یزد است که در سال جاری بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: چمن مصنوعی روستای سورک در میبد و زمین چمن مصنوعی روستاهای بداف و مهردشت در شهرستان ابرکوه نیز در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: زمین چمن مصنوعی روستاهای اسلام آباد، فیض آباد، حجت آباد و طزرجان تفت، زمین چمن مصنوعی روستای محمد آباد شهرستان زارچ و سالن سرپوشیده بانوان امام علی(ع) با ۱۵ هزار متر زیربنا از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره در سال جاری است که جمعاً با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در زمینه جوانی جمعیت و ازدواج، بحث خانواده در اولویت فعالیت‌های این نهاد در سال جاری قرار گرفته عنوان کرد: این نهاد امسال دبیرخانه ترویج ازدواج در استان معرفی شده و فعالیت‌های متعددی در حال انجام و پیگیری است.

پورسلمان برگزاری جشن ازدواج آسان با حضور ۵۸ زوج را یادآور شد و گفت: یک هزار جهیزیه نیز تا پایان امسال تهیه و به زوج‌های جوان نیازمند اهدا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد برتری استان در زمینه ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: صد درصد بودجه‌های ابلاغی از کشور تاکنون جذب شده و این نشان از فعالیت این نهاد در زمینه‌های مختلف دارد.

وی در خصوص پرداخت وام ازدواج نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه هشت هزار و ۸۹ نفر کل متقاضیان وام ازدواج در استان بودند گفت: سه هزار و ۵۸۲ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند و از مجموع آنها چهار هزار و ۵۰۷ نفر وام ازدواج دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: در این مدت ۵۶ درصد از متقاضان وام ازدواج با جذب شش هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام ازدواج، در جذب و پرداخت تسهیلات ازدواج استان برتر کشور هستیم.