به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت؛ نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان تفت به بیش از ۲ برابر جمعیت ساکن خود که جمعیت شناور استان هستند خدمات ارائه می کند و هزینه کرد اعتبارات عمرانی آن فقط صرف جمعیت تفت نمی شود.


سید جلیل میرمحمدی روز شنبه در نشست با مدیرکل و معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با حضور برخی از مسوولان شهرستان تفت افزود: با توجه به حضور جمعیت شناور، حق مردم شهرستان در موضوعاتی چون آب، جاده و پسماند رعایت نمی شود و بسیاری از امکانات مختص استفاده ساکنان این شهرستان نیست.
وی با اشاره به پروژه احداث پارک طبیعت گردی روستای سانیج این شهرستان، تصریح کرد: به طور قطع هیچ یک از اهالی روستای سانیج قرار نیست از این پارک استفاده کنند بلکه این کار فراهم کردن زمینه تفریح برای جمعیت شناوری است که آخر هفته ها و روزهای تعطیل به مناطق ییلاقی شهرستان تفت می آیند؛ از این رو می طلبد با دید استانی اعتبار احداث این پارک تأمین شود.
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیشترین راه های روستایی در شهرستان تفت قرار دارد که غالباً نیاز به مرمت و بهسازی دارد که توجه بیشتر مسوولان به این امر را می طلبد.
وی ادامه داد: یک سال از اتمام گازرسانی به روستای طزرجان می گذرد ولی جاده های این روستا بر اثر عملیات حفاری تخریب شده و تاکنون آسفالت نشده که مشکلات زیادی را برای اهالی این روستا پدید آورده است.
میرمحمدی به گلایه اهالی روستاهای شهرستان از تخصیص زمین برای مسکن پرداخت و گفت: علی رغم اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین مسکن روستایی را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می کند ولی در برخی روستاها این اقدام صورت نگرفته است.
وی به مشکلات دیگر تفت در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت که تهیه طرح هادی روستایی، تکمیل بلوار و میدان ورودی گاریزات، احداث میدان کهدوئیه، تکمیل بلوار روستای چاهوک، واگذاری زمین های کارگاهی در بنادکوک دیزه و زردین، بازسازی پل خجسته روستای ده بالا و رفع مشکل مسکن نهضت ملی در شهر بخ از مهمترین آنها بود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در این نشست گفت: در هر روستایی که زمین وجود داشته و در تملک بنیاد مسکن باشد یا امکان تملک داشته باشد آن را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می دهیم.
علیرضا نادریان زاده با بیان اینکه متقاضی مسکن در شهرستان تفت به دلیل شرایط خاصی که دارد زیاد است، افزود: باید شرایط واگذاری زمین به نوعی مدیریت شود که به افراد ساکن دائمی روستا واگذار شود.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبه سفر رییس جمهور به استان یزد در زمینه بازنگری طرح های هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشکلی نداریم ولی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار اعتباری در این زمینه وجود ندارد و باید با مشارکت فرمانداری شهرستان این اقدام صورت گیرد.