مهرنوشت-شهردار میبد از راه اندازی و بهره برداری از کارخانه آسفالت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، علی رضا نقوی د جمع خبرنگاران اظهار داشت: از بهمن ۹۷ رویکرد جدیدی را در مدیریت شهری میبد شاهد بودیم که این اتفاق با همراهی مجموعه مدیریت شهری در شورای شهر پنجم رقم خورده است.

وی افزود: یکی از اتفاقات مهم جذب بالای  100درصدی منابع بود که بدون فشار برمردم به وجود آمده و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد را نصیب شهرداری کرد.

شهردار میبد با بیان اینکه در این مدت رهنمودهای آیت الله اعرافی کارگشا بوده است خاطر نشان کرد: در دیدار اخیر با ایشان، ایت الله بر تحقق بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تاکید داشتند که البته این اقدام شدنی است.

نقوی با اشاره به حرف و حدیث ها در خصوص فروش زمینی ۱۵ هکتاری اظهار داشت: زمین مذکور با رعایت موارد قانونی و تحت نظارت دستگاه های متولی و با مصوبه شورای پنجم به قیمتی بالاتر از قیمت کارشناسی یعنی ۲۴ میلیارد تومان فروخته شده که تمامی درامد حاصل از آن خرج عمران و آبادانی شهر شده است

وی پیرامون عملکرد شهرداری در حوزه عمران ابراز داشت: براساس قانون ۶۰ درصد منابع شهرداری ها به عمران و ۴۰ درصد به امور جاری تعلق میگیرد که ما با یک صرفه جویی منطقی در هزینه های جاری ۷۹ درصد بودجه را به امور عمرانی اختصاص دادیم.

شهردار میبد از راه انداری کارخانه آسفالت میبد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با بخشی از درآمد فروش زمین کارخانه آسفالت میبد را خریداری کردیم تا از این به بعد مجبور نباشیم آسفالت را از یزد وارد کنیم.

نقوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری میبد در کنار فعالیت های عمرانی از برنامه های فرهنگی نیز غافل نشده است ابراز داشت: با مصوبه شورای پنجم تسهیلاتی را به زوج های جوان پرداخت کردیم ضمن اینکه همزمان با یزد کلیک حقوق کودک را در شهر راه اندازی نمودیم البته در زمینه گسترش فضاهای فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که مهمترین آن احداث باغ سلامت بانوان با اعتبار اولیه ۲۵ میلیارد ریال است.

شهردار میبد همچنین از ساخت بزرگترین شهر بازی استان یزد درمجموعه تفریحی گردشگری بام میبد با سرمایه گذاری بخش خصوصی این شهر خبر داد.

در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات انجام شده در شهر میبد عنوان کرد: این شهر ۲۱ سال پیش به عنوان اولین شهر دارای بافت تاریخی ثبت ملی شد اما در این مسیر با تهدیدهایی مواجه شد از جمله تردد بالا، مباحث پارک و عرض کم بافت همچنین با تغییر سکونتگاه مردم به شهرک ها و مناطق جدید که موجب ترک بافت تاریخی بود.

وی با بیان اینکه در این مدت آسیب های اجتماعی نیز داشتیم و برخی مصوبات و طرح ها باعث شد که عملا نتوانیم خشت از خشت برداریم ادامه داد: در دور پنجم شورای شهر اقدامات مشوقی برای شهر رخ داد که نمونه آن اجرای طرح راسته بازار است که احیا شد.

نقوی افزود: همچنین بحث تسهیلگرهای محلی که در بسیاری از شهرهای کشور تجربه آن را داریم نیز دنبال شد که بر اساس تعامل با مالکان اقداماتی در دست انجام است و بخشی از بازآفرینی از این طریق دنبال می شود.

وی بیان کرد: قراردادی مکمل نیز در کنار برخی پهنه ها برای جداسازی بافت ناکارآمد از بافت ارزشمند و قابل سکونت و احیا در دستور کار است که بتوانیم بافت را با زندگی و طراوت اداره کنیم و حیات در بافت تاریخی میبد ادامه داشته باشد.

شهردار میبد افزود: بر اساس طرح پنج ساله و افق ۲۰ ساله که از چند برنامه پنج ساله شکل می گیرد برای احیای بافت تلاش داریم و چه بخواهیم و نخواهیم، میبد دارای معماری اسلامی و بافت ارزشمندی است که باید از تهدید نجات یابد و با تبدیل به فرصت، برای پویایی اقتصاد شهر به نفع مردم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در ۳۰ ماه گذشته در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی رقم خورد و نخستین نشست شهرداران و شهرهای جهانی میبد را میزبان بودیم که ارتباطات خوبی هم با وزراتخانه شکل گرفت و در ۱۴ شهر نیز پایگاهی برای صنایع دستی میبد خواهیم داشت.