مهرنوشت- هفته سوم آذرماه در حالی آغاز شد که مشاغل گروه ۲ نیز فعالیت خود را پس از ۲ هفته تعطیلی از سر گرفتند و وضعیت استان از قرمز به نارنجی تبدیل شد، اما برخی محدودیات ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، نیمه دوم سومین ماه از سومین فصل سال در حالی آغاز شد که محدودیت‌ها متناسب با وضع قرمز، نارنجی یا زردِ هر شهر به‌صورت جدی اعمال شد و در استان یزد نیز که در ابتدای ماه و با شروع محدودیت‌ها وضعیتی بحرانی داشت، هم اکنون با موفقیت‌هایی که حاصل شده یک شهر به وضعیت زرد رسیده و سایر شهرستان ها قرمز هستند.

محدودیت‌های ۳ هفته‌ای کرونا طرح مؤثری در کاهش آمار مبتلایان بود

استاندار یزد در خصوص محدودیت های کرونایی ۳ هفته اخیر در استان یزد با موفقیت آمیز دانست آن اظهار داشت: طی ۷ روز گذشته شاهد روند کاهشی بستری ها بوده ایم.

محمدعلی طالبی ادامه داد: با همکاری مردم و اصناف شاهد نتیجه گیری مناسب از این طرح بوده ایم در ۷ روز گذشته به تدریج شاهد کاهش آمار بستری ها در استان هستیم که بسیار ارزشمند بوده و امیدواریم با اجرای طرح جدید و کنترل و منع جدی تر رفت و آمدها بتوانیم با سرعت بیشتری شاهد کاهش آمار کرونا در استان باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از محدودیت  ها همچون ورود پلاک‌های غیربومی و رفت و آمدهای شبانه را ادامه می دهیم عنوان کرد: تغییر وضعیت استان یزد در زمینه کرونا، حاصل تلاش همگانی و همکاری خوب مردم است که همچنان امیدوار به رعایت آن از سوی مردم هستیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه گشایش هایی در فعالیت اصناف ایجاد شد ادامه داد: همکاری مردم در قطع زنجیره کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا اگر مردم یک عزم جدی داشته باشند و همانند روزهای اول به قرنطینه پایبند باشند به زودی شاهد موفقیت بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با ابراز خرسندی از کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در استان یزد گفت: گرچه آمارها کاهش داشته اما خطر همچنان وجود دارد و تا زمانی که آمار ابتلا با جمعیت استان متناسب نباشد، ایجاد موج جدید از شیوع کرونا محتمل است.

ابراهیم سلمانی با بیان اینکه در یک ماه اخیر روزانه بین ۱۳ تا ۲۰ نفر در استان فوت می‌شدند که اکنون این آمار کاهش یافته است ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها، ارائه آموزش‌ها و همکاری و همدلی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی موفقیت هایی حاصل شد اما اگر تداوم نداشته باشد شاهد موجی قوی تری خواهیم بود.

وی بیان داشت: خوشبختانه پس از یک ماه سخت که روزانه بین ۱۴ تا ۲۰ نفر در استان بر اثر کرونا فوت می شدند، آمار فوتی های کووید ۱۹ در یزد به شدت کاهش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآور شد: در حال حاضر، ۵۳۳  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۸ بیمار به دلیل وخامت حال، در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شبانه روز گذشته ۱۴ تن از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند افزود: در حال حاضر شهرستان اشکذر در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند که این به معنی پایان کرونا نیست.

سلمانی تصریح کرد: گرچه آمار فوتی‌ها و مبتلایان کاهش یافته اما در صورت جدی نگرفتن کرونا و رها کردن محدودیت‌ها، دوباره شاهد افزایش شیوع خواهیم بود بنابراین مردم همچنان رعایت شیوه نامه ها را مدنظر قرار دهند تا شاهد از بین رفتن کامل این بیماری در سطح استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، در سومین روز از بازگشایی مشاغل گروه دو، شلوغی در خیابان‌ها، تردد وسایل حمل و نقل عمومی و شلوغی در مراکز خرید دیده می‌شود، البته استفاده از ماسک در سطح بالا رعایت می شود اما فاصله اجتماعی مسئله مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان قرار گیرد.