به گزارش خبرنگار مهرنوشت، سیدمصطفی داوودی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین پروژه خطوط ریلی استان یزد، پروژه دو خطه کردن بافق به زرین شهر است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه این مسیر ۵۰۰ کیلومتر است و نیمی از آن در استان یزد قرار دارد ادامه داد: مسیری که در استان یزد است دو برابر استان اصفهان پیشرفت داشته و ۶۰ کیلومتر آن در دهه فجر بهره برداری می شود.
مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه بیش از ۴ برابر امکانات خدمات می دهیم اضافه کرد: هزار کیلومتر خط ریلی در استان داریم و ۷ درصد از خطوط ریلی کشور در یزد است که ۳۰ درصد عملیات ریلی کشور در یزد انجام می شود.
وی مقدار خطوط ریلی در دست احداث در استان یزد را ۵۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: همچنین ۳۰۰ کیلومتر خط در مسیر دیگری از استان یزد در دست احداث است که اجرای این خطوط به اعتبارات سنگین و قابل توجهی نیاز دارد.
داوودی مقدار اعتبار مورد نیاز برای هر کیلومتر از خطوط ریلی را شش میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با خطوط موجود در استان ۱۴ میلیون تن بارگیری و سه میلیون تن تخلیه انجام می شود که ۱۷ میلیون تن به لحاظ اقتصادی از طریق راه آهن به استان کمک شده و برای حمل مواد معدنی اقدام شده است.
وی همچنین از رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ در زمینه جابجایی بار خبر داد و اظهار داشت: همچنین در سال جاری ۴ میلیون مسافر از خطوط ریلی یزد استفاده کرده اند.
مدیرکل راه آهن یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تغییر ساعت حرکت قطار مسافری یزد به تهران خبر داد و عنوان کرد: با توجه به انتقادات مردم در خصوص ساعت نامناسب ورود قطار یزد به تهران در ساعت ۴ صبح، این زمان تغییر یافت.
وی با بیان اینکه این ساعت مشکلاتی را برای مسافران داشت لذا با پیگیری های انجام شده قطار های از مبدا یزد به تهران که ۸ شب حرکت می کرد، ۱۰ شب حرکت می کند و ۷ صبح به تهران می رسد.